Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с тоците

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с тоците

    Добър вечер на всички алфисти. НАСКОРО се появиха болежки по семейната кола - Алфа 159 1.9 jtdm. Всичко започна в един есенен ден. Майка ми излезнала с колата и след като тръгнала да се връща отключила колата, запалила я и алфичката започнала да пищи кто ненормална, докато ключът е в стартера, да отключва и заключва врстите и това нещо да не може да се спре по абсолютно никакъв начин - нито с дистанционно, нито без, нито с копче за заключване на колата вътре - нищо. Колата буквално полудя. След тази случка покарах колата и наистина даде такъв проблем, но не беше толкова дтрашно, защото попищя ненормално само около 20-30 секунди и го отдадох на амортизация по електрониката и "грешка" в компа. (Колата почти не е каране - на 87 000 е, а е 2007-ма и сме първи собственик, така че гарантирано проблема е "пресен"). Та след инспекцията от моя страна колата беше заведена в лисан, където ми обясниха, че имало "грешка"в компа, както си и мислих. Изчистихме грешката, получих някви хартии-диаграми и какво ли не. Ужким проблемът беше решен, но сега идва страшното. Същият проблем с пищенето на алармата и ненормалното отключване и заключване пак с появи - вече започнах да мисля какво ли не - късо по кабели, бушони, алтернатор, всичко. Ще добавя, че акумулаторът е на година и половина. Пак я водихме при лисан - опасенията ми отново оправдани - развален статор на алтернатора, като смяната на алтернстора на колата излезна баснословните 500 кинта. Дмятай, че след подмянатс му ел проблемите ще отшумят - за кратко. След като заваля снега колата беше прибрана в гараж, защото живеем в къща и в околноста е непроходимо през зимата - не е за наще любими италианки. В същия тоя гараж, където твмпературата не пада под 10 градуса през зимата, след двудневен престой Алфата дори не понечи да запали, а само започна да присветва таблото като коледна елха, да пиши и да пищи парктроника, дори след изваждане на ключа от стартера колата продължи да свети като луда, та дори светнаха и фаровете, барабр с псветлението в салона. За черешка на тортата ще добавя и малката, на фона на останалата драма подробност, че парктроникът не отчита нищо от доста време, освен когато се вкара "задна" да изпиши, за да те сигнализира, че си го включил - но до там. От Алфа да безмълвни и нямаши идея какво да се прави - очаквано от безхаберниците, работещи там, както във всеки ефин официален сервиз. В лисан се опитаха да помогнат - не им се получи. Колата не е основна в семейството, но е много на сърце на баща ми и би било много хубаво някой ако може да каже къде в София има доър електричар, който да я види и хоспитализира, че горката започна хронично да боледува в гаража. Отделно ако някой има представа какъв може да е кърлежа - бих бил радостен да го чуя.

    Поздрави и лека вечер !

  • #2
    Вероятно има хлабава/окислена главна ел.връзка. Следва да се проверят всички, като се започне от клемите на акумулатора. Всичко що е мощен предпазител и връзки към шаси. Особено внимание да се обърне на връзката към шаси между двигателя (скоростната кутия) и купето.

    Следва да се провери и акумулатора. Това че не е на възраст, нищо не означава, ако има дефект (лоша вътрешна връзка), който се проявява отвреме навреме.

    Такива проблеми, които се проявяват от дъжд на вятър са най-трудни за отстраняване.
    Това не изисква някаква кой знае, каква квалификация, но е много важно да се подходи бавно и методично.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:25.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      ...
      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:01.

      Comment


      • #4
        TEG-а сигурно прави проблеми?
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от KaloyanJilov Покажи съобщение
          Добър вечер на всички алфисти. НАСКОРО се появиха болежки по семейната кола - Алфа 159 1.9 jtdm. Всичко започна в един есенен ден. Майка ми излезнала с колата и след като тръгнала да се връща отключила колата, запалила я и алфичката започнала да пищи кто ненормална, докато ключът е в стартера, да отключва и заключва врстите и това нещо да не може да се спре по абсолютно никакъв начин - нито с дистанционно, нито без, нито с копче за заключване на колата вътре - нищо. Колата буквално полудя. След тази случка покарах колата и наистина даде такъв проблем, но не беше толкова дтрашно, защото попищя ненормално само около 20-30 секунди и го отдадох на амортизация по електрониката и "грешка" в компа. (Колата почти не е каране - на 87 000 е, а е 2007-ма и сме първи собственик, така че гарантирано проблема е "пресен"). Та след инспекцията от моя страна колата беше заведена в лисан, където ми обясниха, че имало "грешка"в компа, както си и мислих. Изчистихме грешката, получих някви хартии-диаграми и какво ли не. Ужким проблемът беше решен, но сега идва страшното. Същият проблем с пищенето на алармата и ненормалното отключване и заключване пак с появи - вече започнах да мисля какво ли не - късо по кабели, бушони, алтернатор, всичко. Ще добавя, че акумулаторът е на година и половина. Пак я водихме при лисан - опасенията ми отново оправдани - развален статор на алтернатора, като смяната на алтернстора на колата излезна баснословните 500 кинта. Дмятай, че след подмянатс му ел проблемите ще отшумят - за кратко. След като заваля снега колата беше прибрана в гараж, защото живеем в къща и в околноста е непроходимо през зимата - не е за наще любими италианки. В същия тоя гараж, където твмпературата не пада под 10 градуса през зимата, след двудневен престой Алфата дори не понечи да запали, а само започна да присветва таблото като коледна елха, да пиши и да пищи парктроника, дори след изваждане на ключа от стартера колата продължи да свети като луда, та дори светнаха и фаровете, барабр с псветлението в салона. За черешка на тортата ще добавя и малката, на фона на останалата драма подробност, че парктроникът не отчита нищо от доста време, освен когато се вкара "задна" да изпиши, за да те сигнализира, че си го включил - но до там. От Алфа да безмълвни и нямаши идея какво да се прави - очаквано от безхаберниците, работещи там, както във всеки ефин официален сервиз. В лисан се опитаха да помогнат - не им се получи. Колата не е основна в семейството, но е много на сърце на баща ми и би било много хубаво някой ако може да каже къде в София има доър електричар, който да я види и хоспитализира, че горката започна хронично да боледува в гаража. Отделно ако някой има представа какъв може да е кърлежа - бих бил радостен да го чуя.

          Поздрави и лека вечер !
          Колега аз имах подобни проблеми но беше придружено с грешки и в предната част на колата. Намерих решението в един полски форум в момента не мога да дам линк. НО провери кабелите които влизат от купето във вратата на багажника. С времето губят еластичност и се напукват от отварянето и затварянето на багажника и започват да окъсяват. Процедурата е лесна ако имаш елементарни познания можеш да си го направиш и сам. Разряваш изолацията на снопа надлъжно и снаждаш кабелите. При мен човека който го прави ги отряза всичките и сложи нови. Ето снимка на въпросния сноп https://postimg.org/image/4uahc7spd/ Тази гума няма да я режеш. Вътре в нея са кабелите се в едно черно него ще режеш. Ако си в началото на мъката може да тестваш с отворен багажник дали ще прави така. Странно е наистина но ми при мен това беше проблема. А за мигането при смяна на акомулатор бях забравил да зявия болта който даржи мисля че беше плюса голямата клема с платката. Пада се по средата и се завива в акумулатора.
          Last edited by markover; d.m.y г., 04:33.

          Comment


          • #6
            Това със снопа го правим отдавна на 166, не е необходимо да търсиш в чужди форуми.
            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87837
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 05:46.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              Това със снопа го правим отдавна на 166, не е необходимо да търсиш в чужди форуми.
              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87837
              Съжалявам колега но ако търсех " Смяна на проводниците към капак багажник" сигурно щях да го видя. Но търсих за 3 грешки P1111 P1112 и P1113 + не ми се отваря багажника и ми излезе полския форум като специалист трбява да знаеш че 159 могат само от ключа и от копчето на тавана да си отварят багажника
              Last edited by markover; d.m.y г., 07:12.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от markover Покажи съобщение
                Съжалявам колега но ако търсех " Смяна на проводниците към капак багажник" сигурно щях да го видя. Но търсих за 3 грешки P1111 P1112 и P1113 + не ми се отваря багажника и ми излезе полския форум като специалист трбява да знаеш че 159 могат само от ключа и от копчето на тавана да си отварят багажника
                Ааааа колега имат и за ръчно отваряне.Намира се под задната седалка в левия край .
                Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                  Ааааа колега имат и за ръчно отваряне.Намира се под задната седалка в левия край .
                  Къде туй бре, другата седмица ще мина да ми покажеш
                  Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                    Къде туй бре, другата седмица ще мина да ми покажеш
                    Има го само на седан. За комбито мисля че се разглобяваше кората на багажника.
                    Attached Files
                    Last edited by czd; d.m.y г., 18:19.
                    Alfa Romeo 159 1.9jtdm EX

                    Comment

                    Working...
                    X